Political communication: Limits and possibilities of conceptual modeling
Abstract
About the Authors
I. A. ChiharuRussian Federation
V. Y. Brow
Russian Federation
G. A. Kozhedub
Russian Federation
References
1. Брайант Дж., Томсон С. Основы воздействия СМИ. - Киев: Издательский дом «Вильяме», 2004. - 430 c.
2. Дзялошинский И.М. Медиапространство России: коммуникационные стратегии социальных институтов. - М.: Изд. АПК и ППРО, 2013. - 479 c.
3. Новик И.Б. Моделирование и аналогия // Новик И.Б., Уемов А.И. Материалистическая диалектика и методы естественных наук. - М., 1968. - 255 с.
4. Плотинский Ю.М. Теоретические и эмпирические модели социальных процессов. - М.: Логос, 1998. - 368 с.
5. Попов В.Д. Информационная политика. - М.: Изд. РАГС, 2003. - 450 с.
6. Почепцов Г.Г. Теория коммуникации. - М.: Рефл-бук, 2003. - 656 с.
7. Шабров О.Ф. Системный подход и компьютерное моделирование в политологическом исследовании // Общественные науки и современность. - М., 1996. - № 2. - С. 100-110.
8. Шеннон Р. Имитационное моделирование. - М.: Мир, 1978. - 424 с.
9. Gerbner G. Toward a general model of communication. // Audio-visual communication review. - Washington, D.C., 1956. - N 4. - P. 171-193.
10. Lasswell H.D. The structure and function of communication in society. // The communication of Ideas / Ed. Bryson L. - N.Y.: The Institute for religious and social studies, 1948. - P. 215-228. - Mode of access: http://www.themedfomscu.org/media/elip/The%20structure%20and%20function%20of.pdf (Дата посещения: 12.03.2015.)
11. McQuail D., Windahl S. Communication models. For the study of mass communications. - L.: Longman, 1981. - 229 р.
12. Newcomb T.M. An approach to the study of communicative acts // Psychological review. - Ann Arbor, MI: Michigan univ press, 1953. - Vol. 60, N 6. - Р. 393-404.
13. Riley J.W., Riley M.W. Mass communication and the social system // Sociology today: Problems and prospects / Ed. Merton R.K. - N.Y.: Basic books, 1959. - Р. 534-578.
14. Windahl S., Signitzer B.H., Olson J.T. Using communication theory: An introduction to planned communication. - L.: Sage, 2009. - 302 р.