Preview

Political science

Advanced search

Ratings as an element of information policy in the electoral process

Abstract

The article analyzes methodical problems of the construction of political ratings. The author discusses possibilities and restrictions of their use in an election campaign. The urgency of researchers' efforts to create political and electoral ratings decreases in a situation where the level of political competition declines and election turns into a mechanism of achieving the «preset result».

About the Authors

Ольга Попова
Санкт-Петербургский государственный университет
Russian Federation


O. V. Popova

Russian Federation


References

1. Вишневский Б. От «сосули» до сената // Новая газета. - М., 2011. - 22 авг. - Режим доступа: http://www.novayagazeta.ru/data/2011/093/15.html (Дата посещения: 23.08.2011.)

2. Левада Ю. Парадоксы и смыслы «рейтингов». Попытка понимания // Вестник общественного мнения. - М., 2005. - № 4. - C. 8-18.

3. Липман М. В России растет гул недовольства. - Режим доступа: http://www. carnegie.ru/publications/?fa=43571 (Дата посещения: 16.09.2011.)

4. Политический кризис в России и возможные механизмы его развития. - Режим доступа: http://www.gazeta.ru/comments/2011/03/29_a_3569513.shtml (Дата посещения: 16.09.2011.)

5. Попова О.В. Политический анализ и прогнозирование. - М.: Аспект Пресс, - 2011. - 456 c.

6. Хазеева Н.М. Моделирующий подход к оценке качества измерения в рейтинговых исследованиях политиков: Автореф. дис. ... канд. социол. наук. - М.: Ин-т социологии РАН, 2002. - 22 с.


Review

Views: 99


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1998-1775 (Print)